Criza sanitara cu care s-a confruntat intreg mapamondul a afectat intr-un mod negativ si economia tarilor, insa cele mai afectate de toate masurile de preventie impuse de guvern au fost micile afaceri. Daca multe dintre ele au cedat si au inchis, o mare parte dintre cele care se incapataneaza sa reziste se zbat pentru a depasi aceasta situatie dificila.
Una dintre solutiile la care pot apela pentru imbunatatirea si revenirea pe linia de plutire este o campanie de promovare foarte bine pusa la punct. Dar cum pretul solicitat de firmele specializate, care se ocupa cu acest gen de activitate, poate reprezenta un efort financiar insemnat pentru o astfel de afacere, managerii acestora pot pune in aplicare o serie de idei structurate si prezentate de Syncrotranslation. Acestea au aplicabilitatea imediata, iar unele dintre ele nu necesita investirea unor sume mari de bani.
1. Promovarea cu ajutorul materialelor promotionale
Fie ca este vorba despre flyere, brosuri sau chiar carti de vizita impartite in zone cu trafic pietonal intens, reprezinta o strategie de promovare clasica, ce poate avea un impact pozitiv mai ales in cazul afacerilor locale.
Astfel ca solicitarea unor servicii DTP ale unei firme specializate poate fi un prim pas in demararea unei strategii de promovare a afacerii. In plus, nici costurile pentru aceste servicii nu sunt foarte mari, acestea variind in functie de mai multe criterii: numarul materialelor promotionale solicitate, dimensiunea pe care acestea urmeaza sa le aiba, complexitatea designului si dimensiunea textului care vor fi imprimate.
2. Mostre de produs
O metoda care se adreseaza, in special, producatorilor sau distribuitorilor de produse alimentare, dar nu numai, plasarea unui stand personalizat in zone aglomerate sau in interior unor centre comerciale pot fi extrem de eficiente. Managerii trebuie sa tina cont de costurile si demersurile ce trebuie realizate pentru a obtine toate aprobarile necesare.
3. Promovarea prin continut
Indiferent ca se opteaza pentru promovare prin intermediul Social Media sau prin publicare online a unui continut de calitate, mediul online este una dintre cele mai rapide si cu cele mai vizibile efecte solutii de promovare a unei afaceri, a unor produse sau servicii. Dar pentru ca efectele finale sa fie cele scontate – cresterea vanzarilor – este important ca proprietarii micilor afaceri sa apeleze la serviciile specializate de desktop publishing si crearea de continut de calitate, pe care le ofera firmele de SEO sau marketing.
Intr-adevar, preturile pot fi usor peste bugetul pe care acestia si l-au stabilit pentru strategia de promovare, insa rezultatele nu vor intarzia sa apara, mai ales daca afacerea este prezenta si in mediul online.
4. Concursuri cu produse oferite gratuit
O strategie tot mai des intalnita, mai ales in mediul online, si care este implementata si de cele mai mari companii consta in organizarea unor concursuri ale caror premii sunt produse oferite gratuit. In acest mod pot fi atrasi o multime de participanti, care ulterior pot deveni clienti. Totodata, aceasta metoda este foarte utila si pentru castigarea de notorietate.
5. Promovarea prin intermediul evenimentelor
De asemenea, organizarea a diferite tipuri de evenimente sau participarea la unele evenimente in calitate de sponsor poate fi o modalitate foarte buna de promovare a produselor si/sau serviciilor oferite.