In urma cazului de la Caracal, din ce in ce mai multi cetateni au inceput sa efectueze apeluri false la 112, pentru a testa eficienta si rapiditatea Politiei Romane.
Apelurile false la 112 ce anunta rapiri sau sechestrari opresc politia din a rezolva cazuri reale.
„Daca sunteti copii, nu va jucati cu 112! Poate alti copii, in acelasi timp, au nevoie urgenta ca cineva sa ajunga la ei! Daca sunteti parinti, invatati-i pe cei mici la ce se foloseste 112! Si nu in ultimul rand, pentru noi, adultii, 112 nu este un numar pentru alibiuri! Sa nu uitam ca sutele de politisti angrenati in cautarea unor prezumtive victime sunt aceeasi care trebuie sa intervina la urgente reale. Fac un apel de urgenta pentru numarul de urgenta 112: sa nu punem in pericol viata si sanatatea semenilor. Este posibil ca noi insine sa avem nevoie de ajutor”, a declarat comunicatorul Politiei Romane, Adina Maftei.
„Ca urmare a acestui apel a fost organizata si desfasurata o ampla actiune informativ-operativa cu participarea politistilor din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Sibiu – Serviciul Investigatii Criminale si Politia orasului Saliste si Inspectoratului de Politie al Judetului Brasov – Serviciul Investigatii Criminale si Politia Orasului Fagaras si Postul de Politie Ucea de Jos, cu sprijinul operational al Directiei de Operatiuni Speciale Bucuresti si Serviciului Operatiuni Speciale Sibiu. Existenta mesajelor emise de catre presupusa victima catre mai multe persoane prin care se urmarea dovedirea unor fapte de natura penala, dar nereale, precum si existenta unei stari de pericol in care acesta s-ar fi aflat, erau practic incercari de a-si crea o aparare fata de concubinul sau caruia i-a sustras portofelul”, a mentionat Lucian Lazau, purtator de cuvant al Politiei Sibiu.