Pe două roți libertatea de mișcare, pletele fluturate în vânt, curbele luate strâns sau salturile prin potecile accidentate sunt doza de energie și adrenalină pentru aventura aliniată în cale. Turez motorul ușor. Îl simt cum vibrează. Nervos, gata de atac precum o felină ce adulmecă prada.
Prin definiție motocicleta este un vehicul motorizat cu două roți, menținut în poziție verticală când rulează în linie dreaptă. Schimbarea de direcție este realizată de conducător cu ajutorul ghidonului, asemenea bicicletei. Conform legislației în vigoare, motocicleta este orice autovehicul cu două roți, cu sau fără ataș, echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cc și a cărui viteză maximă, prin construcție, depășește 45 km/h.
Fabrica CFMoto, lider mondial cu sediul în Hangzhou, China are o vastă experiență specializată în construcția de motoare cu răcire pe apă, având capacități dedicate între 125 cc și 800 cc, ce sunt montate pe motociclete CF Moto și scutere, bărci cu motor, ATV-uri și vehicule side-by-side.
Orice motocicletă este compusă constructiv din cadru fix, cu ghidon, motor, ambreiaj, transmisie, șa, roți cu jante, suspensii și frâne. Cadrul motocicletei este realizat din tuburi de aluminiu sau oțel îmbinate prin sudură. Motocicletele moderne folosesc motorul ca structură de rezistență a șasiului. Rezervorul de combustibil este plasat de obicei deasupra motorului. Jantele motocicletei pot fi cu spițe sau realizate în întregime din aluminiu, aliaje sau fibră de carbon.
Suspensia roților pentru motociclete este alcătuită dintr-un sistem cu două amortizoare telescopice pentru roata față si un amortizor pentru roata din spate. Amortizoarele pot fi hidraulice sau cu gaz. Suspensiile reglate corect sunt esențiale pentru controlul motocicletei, mai ales la viraje.
Propulsia unei motociclete este asigurată de un motor cu ardere internă, în doi sau patru timpi. Capacitatea cilindrică a motoarelor de motocicletă este situată între 50 cc și 2000 cc. Motoarele în doi timpi sunt mai des întâlnite la motocicletele vechi sau la cele sportive. Acestea sunt mai performante deoarece un motor în doi timpi oferă mai multă putere decât unul în patru timpi de aceeași cilindree.
Poți conduce motocicleta dorită? Da, însă este nevoie de un permis de conducere categoria A, A1 sau A2, în funcție de capacitatea motorului și de vârsta pilotului. Categoria A2 se acordă pentru tinerii cu vârste între 16 și 18 ani. Categoria A1 este acordată tinerilor majori, între 18 – 24 ani și o cilindree de maxim 600 cc. Categoria A se acordă peste 24 ani, li oferă dreptul de a conduce orice cilindree.
Motocicletele se pot clasifica după destinație în motociclete de stradă, standard, motociclete cruiser, chopper, sport, touring, enduro sau enduro-touring. Motocicletele de competiție sunt cele cross, dirt-track, super-bike, supersport, supermoto și altele.
Singurele motociclete neînmatriculabile, sunt cele de cross, acestea se pot conduce fără permis, dar doar în cadrul unui circuit de cross. CFMoto produce motociclete sport înmatriculabile mono-cilindru sau cu doi cilindri, în doi sau patru timpi, cu motoare fiabile din gama 150-700 cc. Cu CFMoto ai de unde alege. Motociclete colorate, cu motoare performante și elemente de siguranță pentru o experiență specială.