Procesul de link building este cu siguranta unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva ce isi doreste un proces de optimizare website trebuie sa le faca. Vorbim asadar despre un proces ce isi propune sa promoveze un anumit website, un blog sau o afacere in cadrul motoarelor de cautare precum Google.
Asadar, dupa ce un website a fost construit urmatorul obiectiv este acela de a gasi website-ul in cadrul motoarelor de cautare (Google, MSN, Yahoo, etc.). De retinut aici este faptul ca un website devine atractiv pentru motoarele de cautare datorita popularitatii sale si referintelor catre website-ul in cauza.
Voi oferi un exemplu cat se poate de simplu: O carte este valoroasa datorita informatiilor pe care aceasta le contine. Daca un numar tot mai mare de oameni recomanda respectiva carte, valoarea acesteia creste, credibilitatea si celebritatea sa ii vor aduce din ce in ce mai multi cititori.
Se aplica acelasi principiu si pentru website-uri sau bloguri. Obtinerea de referinte din partea altor site-uri inseamna de fapt obtinerea unor link-uri spre site-ul nostru, obtinerea unei relevante, a unei popularitati si a unei credibilitati din ce in ce mai mari nu doar din partea vizitatorilor dar si din partea motoarelor de cautare. Si tocmai aceasta relevanta este obiectivul principal al unui proces de optimizare website.
5 motive de baza pentru a utiliza SEO
Adesea antreprenorii site-urilor aud de servicii optimizare SEO si dupa un dialog cu o firma SEO inteleg beneficiile acestui serviciu. Mediul online si mediul offline se imbina tot mai mult in ultimul timp. De aceea, prezenta afacerii in mediu online trebuie sa fie o prezenta puternica si bine gestionata pentru ca tot ce se realizeaza si offline sa fie la fel de bine. Pentru ca site-ul sa ajunga la notorietate, iar motoarele de cautare sa-l rank-eze in primele locuri din paginile rezultatelor, este nevoie de promovare site prin optimizare SEO. Strategia de marketing trebuie structurata cu focus important pe SEO.
SEO, domeniul celor care stiu ce vor
Cei de la www.seopower.ro ofera detalii despre 5 motive reale pentru care este nevoie de optimizare SEO pentru website-uri.
1. Promovarea SEO nu reprezinta doar glazura de pe tort, ci este unul dintre ingredientele principale ale retetei pentru a realiza un produs de succes. Si acest lucru poate fi sesizat in momentul in care este realizat un site nou, pentru prima oara, si arata foarte bine, dar nu produce nimic. Cand antreprenorul care detine acest site ajunge sa-si cunoasca afacerea foarte bine va putea sa realizeze si nevoia dialogului de calitate cu o firma specializata SEO. Doar acesti profesionisti pot determina oamenii de afaceri sa inteleaga ca motoarele de cautare nu inteleg frumusetea unui site si nici a afacerii respective. Doar tehnica SEO inserata inteligent in site-ul respectiv poate ajuta motoarele de cautare “sa vada” importanta afacerii si a site-ului respectiv si sa-l rankeze in prime locuri. Si acest lucru se intampla investind in optimizare SEO pe termen mai lung.
2. SEO inseamna mai mult decat simple coduri. Motoare de cautare nici nu sunt interesate de coduri. Ele urmaresc continutul din interiorul paginilor site-ului. Continutul de calitate este “regele”. Pericolul ce-l ameninta pe “rege” consta in detalii: in cuvintele si frazele cheie si chiar in intregul mix de marketing, daca acestea nu sunt pliate pe structura care trebuie.
3. SEO poate multiplica impactul pozitiv pe care il obtine site-ul, aplicand tehnicile necesare de optimizare si aducand site-ul pe primele locuri cu ajutorul unor campanii de advertoriale seo. O firma specializata SEO poate selecta utilizatorii compententi si ii poate transforma din simplii vizitatori ai site-ului in cumparatori fideli.
4. SEO ofera posibilitatea antreprenorului de site sa decida cum vrea sa fie afacerea pozitionata in motoarele de cautare. Daca omnul de afaceri umple site-ul doar cu texte aleatorii, nu cu un continut calitativ, atunci nu exista nicio investitie, ci o irosire a bugetului. Serviciile de optimizare SEO nu permit ca aceste scapari sa existe. In planul realizat pentru promovarea SEO sunt detaliati pasii ce duc la detinerea unui continut targetat si de calitate.
5. SEO influenteaza “share-ul” de pe retelele de socializare. Daca continutul este impartasit si pe canale media, cum ar fi Facebook, optimizarea SEO joaca un rol important aici. Continutul impartasit pe retelele de socializare are o legatura directa prin paramentrii optimizarii: tag-urile titlurilor si tag-urile de metadescrieri. Profesionistul din firma SEO lucreaza direct cu omul de afaceri in aceasta faza a proiectului si respecta planul de comunicare si marketing. Prin SEO, acest mod poate fi controlat si astfel exista un control despre ceea ce fac utilizatorii pe retelele de socializare, ce citesc si ce impartasesc, totul cu viteza luminii.
In concluzie, acest proces de a aduna referinte (adica link-uri relevante) pentru un website este absolut necesar in cadrul procesului de optimizare website si este intr-o stransa legatura cu un alt proces numit “Creare de continut calitativ pe website”, despre care vom discuta in viitor.